09 juni 2011

Noona

Funderar på det här med smeknamn. Många har ju namn som man kan förkorta och göra smeknamn av men det kan man inte med Diana, vilket jag tycker är lite trist. Idag då när jag var på jobbet så sitter en liten pojke i mitt knä. Mot mig kommer en flicka och jag säger: Hej Klara. Pojken i mitt knä säger efter mig och då säger jag. Hej, Oliver till honom. Han säger Hej, Oliver till sig själv och till slut säger jag: Hej, Diana, då säger han: Hej, Noona. Så då han knappt är två år och inte kan säga Diana så blev det Noona istället. Ja, där fick jag mig helt plötsligt ett smeknamn. Om jag vill kallas för det av mina vänner vet jag förvisso inte men jag tyckte det var gulligt ändå hehe. De små barnen förgyller ens tillvaro varje dag. Det är därför jag älskar mitt jobb. 

1 kommentar:

  1. gud vilken gullig berättelse :) <3 den var dunder gullig! :D jag heter också Diana! :D

    SvaraRadera