22 september 2011

En uppdatering är väl på sin plats nu

Denna vecka har jag varit hemma från jobbet. Lyckades bli förkyld förra veckan så mådde inte så bra i måndags när jag vaknade. Eftersom jag ändå skulle stanna hemma passade jag på att ringa vårdcentralen angående min mage. Har haft ont och mått illa ett par veckor så ville se om de hittade något fel. I tisdags skulle jag dit så stannade hemma då med. Läkaren klämde och kände på min mage, kollade blodtryck och puls. Sen frågar hon mig om jag har ont i halsen vilket jag hade lite grann på grund av förkylningen. Hon tittar mig i halsen men allt ser bra ut. Får gå till labbet för att lämna blodprov och urinprov. Även de tar ett halsprov. 

När jag sedan ska få veta resultatet av mina prover så döm om min förvåning när läkaren säger att jag har halsfluss. Så kanske att det gjorde att jag haft ont i magen om den bakterien legat i min kropp ett par veckor innan det verkligen bröt ut. Sen hade de väl hittat lite äggvita i urinprovet men inte så mycket att det kunde vara urinvägsinfektion. Så med order från läkaren stannar jag hemma hela denna vecka. Ska tillbaka till vårdcentralen idag för att lämna ett urinprov taget direkt på morgonen för de ska skicka det på odling. Får se om de hittar något där eller inte. 

Får ta och bege mig så att jag kan komma hem igen och vila! 


5 kommentarer:

  1. Nej flyget var iof sig hyffsat. Vi fick tag på rätt billiga biljetter. Vi gav strax över 4000:-/person tur och retur

    SvaraRadera
  2. hur lång tid tar de att bli förskolelärare?

    SvaraRadera
  3. oj.. hur länge har du "jobbat" som de nu då, är de värt tre år för dig? är det ett så roligt yrke som de verkar?

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket tjejen! Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera