24 maj 2011

Dessa underbara ungar

Tiden går verkligen fort. För ett par dagar sedan var det tre månader sedan jag började jobba och ett nytt kapitel i mitt liv började skrivas. Jag minns när jag hade praktik och pedagogerna pratade om sin barngrupp med mera, nu är det helt plötsligt jag som pratar om min barngrupp. Jag har sett barnen utvecklas och ser de fortfarande utvecklas i alla fall när vi kommer till de yngsta barnen. Det är helt fantastiskt att se. Man blir så glad. Det är helt sjukt att dessa små barn kan ge en så mycket glädje varje dag trots att det inte är ens egna barn. En liten skulle idag hjälpa mig att duka av bordet och när det inte fanns mer att duka av så skulle h*n duka av pappersrullen. Så himla söt! Ibland kan de även vara jobbiga och man kan bli rätt trött på dem på det sättet men innerst inne så tycker jag om varenda unge på förskolan! Synd att några slutar nu för att börja skolan men så är det!


2 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som du har hamnat på rätt plats :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt med så positiva människor. Du verkar vara en sån där som gör en massa med barnen och är duktig i det pedagogiska.
    Tack för att ni finns

    SvaraRadera