06 november 2010

Haha

Harriet och Carl firar sin bröllopsdag på en fin restaurang i Stockholm. De beställer in en riktig lyxmiddag nu när de för en gångs skull ordnat barnvakt. 
Carl har börjat festa redan innan de kom iväg och när maten kommer in råkar han putta ner en sked på golvet med armbågen. 
Servitören närmast honom kommer fram, öppnar sin skjortficka och tar fram en ny sked som han placerar på bordet.
Carl:
- Oj, har alla servitörer här skedar i skjortfickan?
Servitören artigt:
-Ja, undersökningar har visat att var femte gäst råkar ha ner skeden på golvet. Så på det här sättet slipper vi springa in i köket varje gång det händer. 
Harrit och Carl avnjutr den goda maten i lugn och ro, men till slut ber Carl att få betala. 
När servitören kommer säger Carl:
- Ursäkta, men det hänger ett snöre från din slips?!?
- Jo, undersökningar visar att det tar alldeles för lång tid att tvätta händerna efter toalettbesöken, så att det här snöret är fastknuten i min snopp. När jag måste gå på toa så drar jag bara i snöret, kissar och sen kan jag återvända till jobbet utan att tvätta händerna.
Carl försöker fixera blicken på Servitören: 
- Men hur får du tillbaka snoppen i byxorna?
Servitören leende: 
- Jag använder skeden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar