14 november 2010

Märklig dag

Tycker det har varit en väldigt märklig dag idag. Imorse när jag skulle kliva av bussen hos min kompis så kör chauffören bara förbi hållplatsen trots att jag tryckt på knappen och där stod att den skulle stanna. Tryckte på knappen återigen för att han skulle stanna på nästa hållplats men även den kör han förbi. Då går jag fram och säger åt honom att han ska stanna. Då gjorde han det. Så jag fick kliva av en och en halv hållplats fel. Om jag står vid dörren så fattar han väl att jag ska gå av?! 

Det andra som hände var på bussen hem. Ett äldre par kliver på och kvinnan ska betala för båda. Hon har dock inte tillräckligt med pengar på kortet vilken chauffören påpekar. Jäklar vad kvinnan gick igång. Skitsur menar hon att hon visst har det och stod jättelänge och tjafsade. Gubben gick och satte sig och till slut gjorde hon det med. Bakom mig naturligtvis och hela bussresan fick man höra att hon minsann inte var någon som ljög och att staten bara skulle ha pengar. Ja, hon sade så mycket att jag inte kommer ihåg allt. 



Varför råkar alltid jag ut för konstiga saker på bussen? Är det min lott i livet kanske?! Nu är jag i alla fall hemma och jag skulle egentligen behöva vila men får ringa pappa först och gratulera på fars dag även om inte vi firar det.

Brukar ni fira fars dag?

2 kommentarer:

  1. Jobbigt! Ändå kan man inte låta bli att tjuvlyssna med ett halv öra. :)

    SvaraRadera
  2. Det är för att du en dag ska skriva en bok. Nu samlar du material. Du vet bara int eom det. Än... ;-D

    SvaraRadera