16 november 2010

Skolarbete

Måste snart sätta mig med arbetet till gruppuppgiften. Det är absolut inget svårt eller en massa jag ska göra. Jag ska bara berätta hur vi kommer arbeta med sång och musik i vårt tema. Samt hitta lite sånger att ha med i en bilaga. Det svåra är att ha med litteratur. Dels har jag inte fått mina böcker än och sen handlar inga böcker om just sång och musik heller.. får se hur jag ska knäcka den nöten helt enkelt. Ska bara skriva 3/4 dels sida och använda mig av 1,5 radavstånd så inte blir det mycket text inte. Måste bara få tummarna loss! En kurskamrat ringde precis och sade att jag kunde använda mig av annan relevant litteratur så nu ska jag bara hitta några böcker där det står om sång och musik. 


Martin tvättar lite idag och givetvis har personen före glömt bort sin tvätt igen på vår tvättid. Såklart att det är samma person som sist. Nu kan de inte skylla på tidsomställningen i alla fall! Är deras tvätt inte borta till nästa tid börjar så ringer vi HSB för så här får det inte lov att gå till!! 

2 kommentarer:

  1. Ni kanske borde ta ett snack om julklappar i familjen & att bara de yngsta ska få. :)
    Vi kör istället ett julklappsspel (där alla köpt något litet) med två tärningar. Paketen är inslagna och alla ligger i mitten på bordet. Den som får två lika får ta ett paket & när alla är slut öppnas dem, för att spela om igen. Denna gång på tid. Får man två lika får man ta en av grejerna som man vill ha. När klockan ringer får man de paket som man tagit. Fast det kan ju hända att man går utan något också :P

    SvaraRadera
  2. Haha. Fy vad jobbigt att köpa julklappar på det. :D

    SvaraRadera