03 november 2010

Hon ringde

Läkaren ringde mig för tjugo minuter sedan. Bättre sent än aldrig som man säger =). De hade haft fullt upp då den andra vårdcentralen hade haft stängt idag. Alla prover var bra så det känns skönt, skulle äta lite mer järnrik mat för där fanns en liten liten tendens till järnbrist men absolut inget konstaterat. Skönt att jag slipper ringa de imorgon. Min läkare är så bra för hon sade att om det var något så var det bara att ringa. Hon är verkligen mån om sina patienter. 


Nu ska jag... jag ska... jag vet inte alls vad jag ska göra ikväll. Har inte lust till något direkt. Håller på och bli förkyld så känner mig inte allt för kry. 

3 kommentarer:

  1. Äntligen! Jag som gått här och väntat på provsvaren!

    Nu kan jag pusta ut!

    SvaraRadera
  2. Du ska gå och äta broccoli....

    SvaraRadera
  3. Vi har lärt oss de praktiska momenten att ta venprover, sätta nålar, lägga om olika nålar, sätta kateter och sätta sond så det var det vi examinerades på igår. Då fick vi dra varsin lapp där det stod vilket moment vi skulle visa upp. Då ska man låtsas att det är en riktigt situation och göra precis som om man hade haft en patient på sjukhuset.. Hoppas du förstår hur jag menar :)

    Kram

    SvaraRadera