15 december 2010

Depp, depp, depp

Nu har jag bara tre dagar kvar på praktiken men det känns verkligen inte lönt att vara där då jag idag fick veta att de bestämt sig för att jag ska göra om fyra veckor. De tycker inte jag är riktigt framme vid mål eller vad man ska säga. Som tur är blir det inte på samma ställe och jag vill även ha en ny mentor. 

Jag tyckte det gick riktigt bra idag men sedan fanns det saker som min mentor och min handledare inte gillade. Jag sade barnens namn först och sedan ställde jag frågan för att göra de uppmärksamma på att det är deras tur. Det var fel, på så vis pekade jag ut barnen. Jag pratade med barnen om ordningstal. Jag nämnde i början att det hette ordningstal och jag gick igenom vad det innebar. Det var också fel. Jag skulle inte ha nämnt vad det hette för det behöver de inte lära sig än. Nej, kanske inte men det är ju bra att veta ändå. Är ju inte så att jag begär att de ska komma ihåg det imorgon. Hade jag gjort på ett annat sätt så hade det varit fel. De hade ju bestämt sig från början att jag inte skulle få godkänt så egentligen har jag varit där helt i onödan, känns det som i alla fall. 

Usch, vad depp jag är nu!

2 kommentarer:

  1. jag förstår att du är deppig... det hade nog vem som helst varit... förstår inte din mentors och handledarens kritik... är ju inget väl och säga barnens namn// marielle

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt! Jag tycker heller inte att det var några allvarligare saker. Det skulle väl räcka att kommentera som "nästa gång tänk på att"...Om man ska försöka hitta något positivt i bedrövelsen så kanske nästa mentor och praktikplats blir toppen och då blir det ett bra avslut på din utbildning som du kan bära med dig.
    Ha det bra ändå! Skäm bort dig med något mysigt!

    SvaraRadera