07 december 2010

Sagan fortsätter..

Känns inte lika jobbigt att åka till praktiken idag men det är inte så att jag jublar heller. Vi får se hur dagen blir idag, fick igår lite tråkiga besked men då det känns lite privat så nämner jag det inte här. Med andra ord är jag inte riktigt på topphumör idag men ja, det blir ju bättre. Som tur är så är det ingen som gått bort för det hade varit fruktansvärt. Jag märkte direkt på mamma igår när hon ringde att det var något som inte var bra. Hon hade inte alls sin vanliga röst. Jag blir så nervös av sådant att jag nästan håller andan. 

Jag ser så konstig ut på denna bild!


Nu ska jag snart gå till tåget och idag ska femåringarna fortsätta sin saga. Får se hur den blir idag. Ha det så bra så hörs vi när jag kommer hem igen. 

4 kommentarer:

  1. Lycka till med sagan!

    Jag minns min praktik med fasa. Jag var jagad av Majsan, min handledare som ett antal gånger om dagen berättade för mig hur bra den förra praktikanten hade varit. Hrm. Vilket självförtroende jag fick!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack :D
    Vi har varit tillsammans i 4.5 år. Så vi förlovade oss efter ett halvår tillsammans. :)

    SvaraRadera
  3. Jag läste till barnsköterska för länge sedan. Det måste vara fel på handledaren som inte kan svara på frågor! Jag tänker att handledaren säkert har jobbet i sin egen lilla kärna och det är det enda viktiga i livet. Blir det en förändring eller något annorlunda så rubbas hela tillvaron. Men du, var rädd om din kärna- det är bara en praktikplats! Du har mycket annat som betyder mer än "butter-fia" i din lilla kärna...

    SvaraRadera
  4. Uschdå! Hoppas det inte är något allvarligt!?

    SvaraRadera