26 december 2010

Nu är jag hemma igen

Känns som att det var hundra år sedan jag skrev här sist. Har i alla fall kommit hem nu och är hemma för att stanna. Igår var vi hos min farmor och farfar för att fira jul. Min syster och hennes lilla familj samt min farbror och hans familj var också där. Vi hade väldigt roligt hela dagen igår, många härliga skratt. 


Vi spelade julklappsspelet och pratade om allt möjligt bland annat om hur det fungerar när man drunknar, vissa flyter upp till ytan men andra inte. Ja, det finns mycket att spekulera i. När tomten kom så brukar det vara en nisse med men igår blev det visst tomtemor som var med, lite konstigt att även hon hade skägg. Min farbror är tomte och de senaste åren har min yngsta kusin varit nisse, igår råkade hans kuddmage komma lite för högt upp så det såg mer ut som bröst. Som vi skrattade. 


I julklapp detta år har jag fått: hushållsvåg, pengar, ugnsformar, ljuslykta, någon annan sorts ljushållare, torkställ, handdukar som måste läggas i vatten först, sockerskål och en torkställning. Blev mycket nöjd med allt jag fick och som sagt det är inte julklapparna som är det viktigaste!


Bilder kommer när jag hittat min kamera!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt! Det är ju så julen ska vara. Mysig, rolig och lugn :)

    SvaraRadera
  2. Nu är dagens blogg utsedd. Gå in och se om det var du som vann. Annars kommer en ny chans i morgon :)

    SvaraRadera