18 december 2010

Varning! Avkräkning på gång

Jag hatar att vara förkyld. Jag blev förkyld 1-2 veckor innan praktiken började och sedan blev det bättre men när man träffar alla snoriga barn är det inte lätt att hålla bacillerna borta. Jag har således varit förkyld i ca 5-6 veckor nu och jag är snart inne på min tredje hostiga vecka. Måste jag säga att jag inte orkar mer??

Nu har jag en dag kvar på den j*vla praktiken. Jag kan säga som så att i torsdags var jag ganska dämpad för det är inte så kul att vara någonstans där man inte vill och till ingen nytta heller. Det var INGEN som frågade hur jag kände det eller hur jag mådde. Jag och min handledare pratade knappt med varandra och ännu mindre igår. Det är helt sjukt att det ska få lov att vara så. Jag sade ifrån så fort jag märkte att det inte fungerade men jag fick ändå inte byta handledare. På måndag ska hon skriva omdöme på mig, till vilken nytta? Jag vill inte se omdömet och jag vill än mindre prata med henne om det. Jag orkar inte höra en gång till att jag behöver mer träning, att jag inte är framme än och att jag helt enkelt är en usel pedagog. Hon får gärna bespara mig det. Jag hoppas att någon frågar mig på måndag hur de tycker min tid varit där för jag kommer inte säga att den har varit bra. Jag har däremot lärt mig en massa och det är hur jag inte vill jobba och vara som pedagog. 

2 kommentarer:

  1. Kräk du, det är ju det man har en blogg till. Verkligen jättetråkigt att du skulle råka ut för elaka och maktlystna människor. :-/ Hoppas att det inte blir så illa som du väntar dig! *kram*

    Sv. Ja du, ett vänpar där hans pappa dog i tisdags och igår fick hon besked, vet inte än om det är god- eller elakartat. :-(

    SvaraRadera
  2. Tycker också om sallad som du, kryddor & dressing ska det vara. Blir ju lite smaklöst annars. :S

    Din stackare! :S Har också varit förkyld ett bra tag nu, lika länge som du. Fast tror det börjar ge med sig nu. Men det är svårt när man går in och ut i kylan hela tiden :S
    Denna helg blir en innehelg!

    SvaraRadera