24 februari 2011

Idag är det en...

kort dag. I alla fall hyfsat kort. Jag slutar redan kvart över tre. Ska bli riktigt skönt faktiskt. Kanske man orkar göra lite mer på kvällen än vad man brukar. 


Igår när jag slutade hade jag från början världens flyt. Jag slapp stå och vänta på bussen för den kom in direkt när jag kom ut. Väl på stationen kom ett pågatåg in precis när jag kom ner till spåren. Jag fick till och med sittplats. Där började min tur att ta slut. Detta tåg hade tekniska problem med en dörr så det kunde inte köra iväg men de försökte åtgärda problemet. Efter tjugo minuter säger de att de inte får rätt på det och att det inte alls kommer att köra. I princip alla går av tåget då för att hinna med nästa som går tio minuter senare. När vi stått och väntat på nästa tåg i ca fem minuter då kör pågatåget. Jaha, kunde de inte ha sagt till oss som gått av att de kunde köra? Kändes lite irriterande faktiskt. Sen höll jag på att missa tåget som skulle komma in för det kom in på spåret bredvid men där skulle tåget till Helsingborg gå så ingen tänkte ju på det. Precis när tåget ska gå så säger de i högtalarna att det tåget kör mot Hässleholm. Det tåget skulle ju jag med så var bara att springa till den öppna dörren för att komma med. Att de inte kan skylta rätt och ändra i tid så man hinner med. Tänk på de gamla som hör dåligt, inte kan springa så snabbt med mera. Undrar hur många som missade tåget och undra hur många som gått på i tron om att det skulle gå till Helsingborg. Skånetrafiken får ta och skärpa till sig lite! 


4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det konstigt att så mycket, tex vädret kan ställa till det så illa, de vet ju att det, blir höst, snö och kallt!?
    Ha en bra dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh tur du, de är så goda. Fast det är oftast för mycket grädde eller något & för lite mandariner!

    SvaraRadera
  3. Då brukar du förstås göra med mer mandariner när du bakar dem? :D

    Skönt att slippa vänta på bussen!

    SvaraRadera
  4. Kollektivtrafik ja... det suger att pendla. Tack och lov har jag inte så långt att ta mig och inte så ofta.

    SvaraRadera