05 februari 2011

Idag är det...

löööööördaaaaaag!! Jag tror att någon är väldigt glad att det är lördag idag. Man uppskattar helgen så mycket mer när man "jobbar" de andra dagarna. Jag jobbar ju inte på riktigt eftersom jag bara praktiserar men jag gör ju nästan allt som de som jobbar gör. Idag ska vi till mina svärföräldrar på middag. Ska väl bli trevligt får jag hoppas. Om jag helt själv fått bestämma så hade jag ju helst stannat hemma i soffan idag. Känner att en förkylning är på gång vilket gör att jag är mer trött än vanligt. Jaja, det är söndag imorgon och då kan jag vila större delen av dagen. Måste bara fixa klart min planering först. 

Igår när jag pratade med min kompis så pratade vi om pyssel som man kan göra med barnen, vi kom på pyssel till jul och påsk men saken är ju att det inte är någon av de högtiderna just nu och då kan man inte göra sådant pyssel. Helt plötsligt kom jag på att det är Alla hjärtans dag om drygt en vecka, ah jag kan göra alla hjärtans dag kort med barnen. Briljant idé om jag får säga det själv. Det passar ju både de större barnen men också de minsta. Alla barn kan rita på ett eller annat sätt. Klistra på paljetter och glitter fixar de också. Det måste jag bara komma ihåg att säga på måndag. 

Så kreativa kort kommer det inte bli men det blir säkert bra ändå!








2 kommentarer:

  1. Jätte bra idé med alla hjärtansdagskort! Det är ju dessutom inte något religiöst så ingen kan störa sig på det. :)
    Här blåser det massa med.

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Det kommer de säkert att tycka är jättekul! :-)

    SvaraRadera